Project omschrijving

Uw website doen stijgen in Google? 1 telefoontje volstaat!

Hoe het de Cremerie François website verging

Een klein uurtje, meer tijd heeft ijsmaker Cremerie François niet moeten vrijmaken om de online vindbaarheid van haar website aanzienlijk te verbeteren.

Wij willen onze website doen stijgen in Google. Onze concurrent scoort veel beter en we willen stevig bijbenen of zelfs iets beter doen. Kan dat?

Dat was de briefing. Simpel en duidelijk. Na een klein woordje uitleg over onze aanpak en een ruwe mondelinge richtprijs later, zaten we in de auto al te brainstormen wat we allemaal over de heerlijke ijsjes van Cremerie François konden vertellen.

Er was al een bestaande website en er waren al teksten beschikbaar, dus veel extra uitleg hadden we niet nodig. We konden gewoon de bestaande teksten herschrijven om de website te doen stijgen in Google.

En hoe zit het met de webshop teksten?

Bij Cremerie François kunnen de gekste ijstaarten in de winkel, maar ook online besteld worden. De pagina’s van deze webshop bleken echter quasi onvindbaar in zoekmachines in Google. Ook daar zouden we dus stevig aan werken.

Voor elke coupe, ijstaart en ijsdessert in de web shop werd een aantrekkelijk introtekstje geschreven en ook de nodige praktische bestelinformatie werd toegevoegd. Deze pagina’s moeten uiteraard bovenaan in de zoekresultaten verschijnen, maar ze moeten de ijslovers ook doen watertanden en aansporen om te bestellen!

Het resultaat?

De klant moest de nieuwe teksten enkel nog even online nalezen. We hadden ze namelijk rechtstreeks in het website cms ingevoerd om extra tijd en kosten uit te sparen. Zo moest de webdesigner de teksten namelijk niet meer copy/pasten in het cms en stonden ze meteen gepubliceerd.

De schrijfstijl bleek een schot in de roos en er waren maar enkele kleine tekstaanpassingen nodig. We konden dus meteen de SEO prestaties beginnen opvolgen.

We hebben deze website doen stijgen in Google en hoe!

Bij AndersGeschreven beschikken we over de nodige programma’s om de vindbaarheid van websites in zoekmachines te scannen en overzichtelijk weer te geven. Daarbij kunnen we de huidige of nieuwe vindbaarheid vergelijken met de vorige posities in zoekmachines en ook een vergelijking maken met de eigen online vindbaarheid ten opzichte van die van concurrenten. Met andere woorden, we kunnen de impact van onze SEO optimalisatie meten en zwart op wit aantonen!

Wat we concreet bij Cremerie François hebben gerealiseerd?

  • 53% algemene zichtbaarheid (+15% meer dan voordien)
  • De website wordt gevonden op 356 trefwoorden via Google.be (101 meer dan voordien)
  • waarvan 268 trefwoorden op de 1e pagina in Google.be (77 meer dan voordien)
  • waarvan 124 trefwoorden op positie 1 (26 meer dan voordien)

En de concurrent?

Die heeft slechts 26% zichtbaarheid op dezelfde trefwoorden. We hebben ze dus niet alleen bijgebeend, maar stevig voorbijgestoken.

Begint u al te watertanden?

Zin in een ijsje, dan moet u absoluut eens een kijkje nemen op de Cremerie François website. Wil u uw website ook doen stijgen in Google, dan neemt u best even contact op met AndersGeschreven.