Project omschrijving

Waarom uw website laten optimaliseren voor Google?

Voor gevelspecialist Marty Van Kerckhove begon het anders

Toen schilder/gevelbepleisteraar Marty Van Kerckhove ons contacteerde, was er nog geen sprake van om de hele website te optimaliseren voor zoekmachines zoals Google. Marty had vooral nood aan een copywriter die op regelmatige basis zijn realisatieteksten kon uitschrijven. Een druk bezet vakman als hijzelf heeft nu eenmaal niet de nodige tijd vrij om tekstjes te schrijven.

Bij wijze van test, herschreven we enkele van zijn bestaande portfolio teksten en het resultaat was meteen voelbaar. De hele website scoorde meteen een pak hoger in de Google zoekresultaten. Dat konden we zwart op wit aantonen aan de hand van een SEO rapport waarin de voor en na posities van elk trefwoord netjes staan opgelijst. Marty twijfelde geen seconde en gaf groen licht om de hele website op dezelfde manier aan te pakken.

Zo hebben we deze SEO optimalisatie aangepakt

De bestaande inhoud werd herschreven, titels werden toegevoegd en we bezorgden de webdesigner ook een handig overzicht met suggesties voor technische aanpassingen die de Google vindbaarheid ook ten goede komen.

Wat deze SEO optimalisatie nu precies heeft opgeleverd? Een algemene stijging in zichtbaarheid van ruwweg 13% in Google. Er staan nu maar liefst 235 trefwoorden op de eerste pagina en daarvan zo maar even 92 trefwoorden op de eerste positie!

Marty houdt beter zijn telefoon bij de hand, want deze cijfers zullen zich ongetwijfeld binnenkort vertalen in meer offerteaanvragen.